Packaging design by Catchafish

De trots teruggeven aan het merk.

De uitdaging

Al meer dan 40 jaar zet Ceval al hun passie en expertise in een natuurlijk en gezond voedingskoekje. Maar in een wereld vol lege 'beter voor jou' beloftes, veroverden de grote gevestigde dieetmerken de schappen. Hun gezondheidsvoordelen naar de top brengen. En Ceval in een sombere hoek duwen waar het langzaam al zijn waarde verloor. Een herpositionering van het merk was dringend nodig.

Het resultaat in positieve verandering

De nieuwe positionering van Ceval gaf het merk zijn trots terug en een duidelijk merkverhaal dat gemakkelijk kon worden gecommuniceerd. De dynamische ontwerpen hadden zelfs een impact op het bedrijf zelf, waardoor iedereen een energieke boost kreeg voor een mooie toekomst.

— Client

Céval/La Confiance

— Market

Detailhandel + biokanaal

— Expertise

Merkstrategie + herpositionering Update van het merklogo Merkidentiteit Ontwerp van de verpakking

Result

redesign for Ceval
A quote on a purple backdrop about biscuits
Redesigned Packaging for Ceval

Strategie

We hebben Ceval overtuigd om negatief om te zetten in positief door te profiteren van de huidige trends waarbij gezondheid steeds meer de standaard wordt. Geen diëten meer. Geen vragen meer die met de vinger wijzen, zoals 'vertel me eens, wat is jouw probleem? ' Omdat hun gezonde koekjes al een goede smaak hadden, konden we snel overstappen van een rationeel gezondheidsproduct naar een energiek, feel good lifestyle-merk.

Redesigned Packaging for Ceval. Purple biscuit box on a yellow table with yellow tablewear
Packaging redesign for Ceval biscuits called golden oldie.
„Het strategische werk was een perfecte start die ons leidde naar de creatieve ontwerpen die perfect bij ons merk pasten. Met hun enthousiasme heeft Catchafish ons weer doen geloven in ons merk.”

CINDY MERTENS - HR-manager Ceval/La Confiance

Detail of the redesigned packaging for Ceval by Catchafish
Detail of the redesigned packaging for Ceval by Catchafish
Detail of the redesigned packaging for Ceval by Catchafish
Detail of the redesigned packaging for Ceval by Catchafish
Detail of the redesigned packaging for Ceval by Catchafish

Het herontwerp

Natuurlijk is er een grote kloof tussen het plezier van verwennerij en de verhouding tussen een gezond voedingspatroon. Voor Ceval bouwen we een grote brug voor die grote kloof, waarbij we het beste van twee werelden combineren. Op die manier hebben we het merk nieuw leven ingeblazen door zijn trots terug te geven. We hebben het merklogo en de verpakking opnieuw ontworpen tot een kleurrijk spektakel waar grote citaten juichen van vreugde en de speeltuin zijn voor grappige kleine verhalen. Ze vieren allemaal het leven en de goedheid van de natuur.

Three candy boxes in different colors, packaging design for Ceval
Ceval packaging design, candy

DE TOEKOMST

2023 is succesvol begonnen met de introductie van deze 3 cookies. Binnenkort volgen de wafels in de nieuwe ontwerpen.

rebranding for Ceval by Catchafish

Explore more similar work →

Geïnteresseerd in hoe
we uw merk kunnen laten opvallen?

Waarom niet bijpraten?
We leren je graag beter kennen.

Neem contact op →